29 december

Nu har det gått ett par dagar och det har ju hänt lite saker så nu tänkte jag skriva lite om det.

I lördags så fick jag äntligen min "tomte present" och det vart precis det jag önskade mig en balkong grill så gött så i sommar så ska jag nog grilla så mycket jag kan. Det finns inget godare än grillad mat men det är ju rätt svårt att grilla när man bor i lägenhet. Så julklappen var efterlängtad. Det är en elgrill så ingen risk med en massa eld vanliga grillar är läskiga. Helst skulle ja vilja ha en gasolgrill men det kan man ju inte heller ha när man bor i lägenhet så elgrill är superbäst.




I söndags så var jag och skickade lite postpaket och handlade lite på mataffären klart att man glömde det hälften av det man skulle köpa. Vi hamnade hemma hos mina föräldrar så då passade jag på att ta med mig min nya grill hem jag hade lite väl mycke saker att ta med hem dagen innan. Ja tog lite bilder på Ronja under promenaden.


Cool bild Ronja står med framtassarna uppepå snön och baktassarna har sjunkit ner i snön





Min älskling ute i snön högst upp i snövallen.


Igår va jag mamma och syrran i Stockholm hela dan. Det var jättemycke folk och alla skulle trängas men jag lyckades hitta parfymen som jag velat köpa hur länge som helst men inte haft råd med. Men nu har den äntligen hamnat i min ägo det blev en DKNY red delicious. Sen hittade jag ett snyggt linne som jag ska ha på nyår. Även Ronja fick en ny leksak.


Ronjas nya favorit hon väljer helst att leka med den nu den nöffar istället för piper.

Idag så va ja nära att frysa fast i backen när jag gick ut med Ronja. Inte mysigt alls ja som ska gå hem till mina föräldrar och hälsa på hmmm undra om man ska hoppa över de. På nyår ska jag med mina kompisar på fest men ja vette sjutton om ja vill gå ut på puben hela natten. Ja kanske tar taxi hem istället ja är inte mycke för pubar fast ja är singel och borde väl jaga efter singelgrabbar men jag tror inte på att man hittar nån ute i fyllan.

Nu sitter jag och väntar på att G ska komma över hon ska hämta sina täcken som jag äntligen har lagat. Stackars G har väntat superlänge på dom man skäms ju över hur seg man är på att slutföra saker. Men jag har haft en massa saker för mig så jag har haft varken tid eller ork till att ta tag i dom. Det va tur att hon hade fler täcken nu när de vart kallt ute. Problemet är bara att hon har en häst som låter en annan häst slita sönder hans täcken. Riktigt jobbigt med en massa lagande jag vet hur jobbigt det är för min häst gjorde samma sak när han gick i samma hage som ett halvblod. De lekte och hade skoj men sen när det blev dags för täcke på hösten så ja ni kan ju gissa vad som hände. Täckena blev strimlor en efter en till slut så va vi tvunga att dela på dom så att täckena höll. Det blev lite dyrt i längden att laga täcken.

Update: G kommer inte idag hon hann inte så hon kommer på torsdag istället och då ska jag hänga med till stallet och rida på förmiddagen. Sen så tror ja att jag håller mig hemma idag ja fryser ju bort om ja ska gå ut i kylan. Nä usch ja vill ha värme nu inte en massa snö is och kyla. Inte ens Ronja diggar snön för efter ett tag på promenaden så måste ja ta bort is som fastnat mellan hennes tassar annars så vill hon inte gå.



Det är mycket mysigare att vara inne och busa med nöffnöff tycker Ronja.

Jag tycker att det är mysigt att vara inne vart man än är just nu men helst med en stor tjock stickad tröja eller en mysig filt.

SEE YA!!

Angie
2009-12-29 @ 21:52:46
URL: http://www.angieorex.se/

Vilka söta bilder !!! Vad fin hon är Ronja ...och så sööt i sitt täcke !

Det var ingen dålig julklapp med en grill...visst är det gott med grillat !!

Ja, det med sönderslitna täcken är verkligen ingen höjdare :( ...det värsta är när man har ett nytt och dyrt täcke och så får det inte vara ifred :(



Önskar er ETT GOTT NYTT ÅR !!!!

Kramen !!!

Mariija
2009-12-30 @ 20:37:50
URL: http://www.mivall.bloggplatsen.se

Den parfymen doftar kanon! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0