Årskrönika 2009

Näst sista dagen på 2009 ska man vara glad att året snart är slut eller ska man njuta av alla underbara saker som hänt under året och glädjas åt att 2010 kanske blir ännu bättre.

Året började rätt illa jag hade inget jobb(jag hade jobbat som vikarie på förskolor i Torshälla året innan) det vart dåligt med jobb överallt. Livet va bnog så illa de kunde bli. Det vart så att jag tvingades lägga ut en annons och leta reda på en fodervärd till min häst Wotis detta mot min vilja men har man inga pengar så kan man inte ha häst. De kom några och tittade innan Linda ringde. Linda kom och hon förälskade sig i Wotis direkt och hon ville ha honom snarast. Linda du va min räddare i nöden just då.

I samma veva som allt med Wotis började så fick jag reda på att jag kommit in på högskolan på lärarprogrammet. Jag hade även min allra bästa och trogna vän Monica på besök. Stackarn fick se mig under min mörkaste tid. Usch ja skäms men även hon var en räddare nöden. Hon kom och städade upp i mitt liv och jag vet inte hur jag ska kunna tacka henne för de. Monica du är den bästa vän som finns. Det finns inget i hela världen som jag kan göra som mätas med de som du gjort för mig.

Högskolan började och till en början så var de lite ovisst om jag kunda gå kvar eftersom att jag inte hade fått besked om jag fick CSN eller inte. Som tur va så fick jag dispens jag hade ju egentligen inte tillräckligt med poäng sen tidigare men eftersom att jag bytt inriktning så fick jag CSN. Tack CSN för att ni tror på mig.

Jag träffade även flera nya vänner under mitt år på högskolan som jag håller varmt och hjärtat. Jonna och Sofia träffade jag under min första termin och de försöker jag hålla kontakten med så gott det går för vi går inte samma kurser längre. Under min andra termin så träffade jag väldigt många nya vänner men det är 2 som jag håller lite mer och hjärtat. Det är Therese min bff som jag som jag vart bekant med i somras(men det känns ibland som vi känt varandra i flera år). Vi gick i samma klass under vårterminen men inte i samma grupp. Vi har superkul och hennes barn är underbart härliga. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade Therese. DEt känns som att vi är syskon ibland hehe konstigt att man kan bli så bra vänner på så kort tid.

Sen träffade jag även Suss vi hamnade alla tre i samma grupp. Suss väntade bebis och i slutet av terminen så kom äntligen "Liten" som också fick följa med till skolan. Suss jag har sagt det förut och jag säger det igen. Du är den mest envisa person jag träffat men också den coolaste som finns. Jag beundrar dig du får mig att se lösningar på det mesta. Jag vill verkligen inte tappa kontakten med dig du är en vän som jag håller hårt i. Goda trogna vänner växer inte på träd.

Under sommaren så fick jag lite oväntat sommarjobb vilket jag räknat med att jag inte skulle få. Jag jobbade på mitt gamla jobb på Färgbolaget. Det fick mig att inse att jag inte ville arbete inom de yrket. Jag vill arbeta med barn de är alltid/oftast glada att se en och man känner sig välkommen till jobbet. Man uppskattas och man lägger grunden till en bra uppväxt för barnen som de bär med sig resten av deras liv. Det är något som jag vill vara med och skapa.

Under våren började jag rida "Pinnen" det är Gugges gammelhäst. 19 år och han uppför sig som en unghäst. Riktigt kul vi trivs jättebra ihop. Under hösten börjde vi rida för tränare Cissi och det har gått superbra. Han är ju inte Wotis men han är Pinnen. Haha jag har känt den hästen sen han var 7 år gammal och tävlade i trav. Idag är han omriden till westernridning och det är otroligt kul att få kommaa ut och träna både honom och mig i pleasure(dressyr inom westernridning). Jag är ju en dressyr tjej i grunden men man får ju anpassa sig efter vad hästen passar till och jag gillar även westernfolkets sätt att ta hand om sina hästar med NH-metoden. Min första häst tränade jag bara i NH och han vart snabbt min följeslagare och bästa vän.

Jag har även vart i Enköping där Linda med familj och Wotis bor. Där har jag lärt känna Linda och hennes vänner mer och vi har varit ute och festat en del. Superkul jag hoppas att det blir fler gånger ni är världens bästa partyfolk och utelivet är superbra. Jag är lite less på utelivet i Eskilstuna. Wotis har det jättebra hemma hos Linda jag kunde inte ha hittat nån bättre fodervärd än Linda. Jag hoppas att du vill ha kvar honom ett par år till innan du tröttnar på honom;)

Jag har tränat Ronja flitigt i agility vi har fått ett riktigt bra år med träning och under hösten så började jag även träna Maya i agility även hon är en naturbegåvning. Jag blev i slutet av denna termin tillfrågad om jag ville gå som aspirant åt agility tränare(man måste gå som aspirant innan man kan bli tränare) och självklart tackade man ja. Det ska bli jättekul att vara aspirant. Detta tolkar jag som att jag måste vara en hyfsat bra hundmänniska eller nått. Man blir iaf glad att man sticker ut i mängden. Superkul

Sen kom julen och jag som trodde att det skulle bli en bra jul i år men oj va fel ja tog. Den vart som alla andra jular. Mest irriterande som jag nämt i tidigare inlägg. Tur att det bara är 3 dagar om året. Jag känner att jag inte kan njuta av julen och jag känner att jag är i mitten av vad man tycker om julen. Jag anser att julen är barnens högtid. Men eftersom att jag inte har några barn och jag är för vuxen för att kallas barn så är mina känslor för julen mixade. Jag tror att de kommer ändras när jag själv får barn men än så länge så kan de vara.

Nu väntar ett nytt år med nya möjligheter under 2010 så ska jag läsa mitt andra år på lärarprogrammet jag ska även vara asprirant på hundklubben. Ronja, Maya och jag ska gå agiliy kurs Maya på grundkursen och Ronja klass 1 igen(vi måste tävla upp oss innan vi kan gå klass 2). Jag funderar på om man ska gå agilitykurs på bruks också hmmm det tål att tänkas på men de vore kul. Vad ska ja mer göra jo jag ska gå ner i vikt och bli mer hälsosam jag är trött på mitt yttre. Så under detta år ska jag krympa så jag kan shoppa "mini kläder" på Gina Tricote och Cubus. De har idags läget inte kläder som passar min kroppshydda. Sen så ska jag fortsätta att rida ute i stallet på Gugges härliga western häst "Pinnen" han och jag har även börjat träna för Cissi och under hösten så har det gått jättebra jag fortsätter gärna med det om det går.

Detta va min årskrönika jag har säkert glömt många saker men detta är mina höjdpunker under året!
Angie
2009-12-31 @ 10:32:45
URL: http://www.angieorex.se/

Det var ingen dålig årskröninka det !!...Den var riktigt bra !!

Ja, tur är det när man har vänner som finns där för en när livet visar sina mörka sidor...skönt att det ordnar upp sig och att man kan se solen igen :D !!



Jaså, så du håller på med NH ! KUL !!! Jag ska börja lite smått med Baloo nästa vecka :D

KRAMIZAR !!!

Tessan
2009-12-31 @ 19:58:11
URL: http://studernademamman.blogg.se/

Men Camilla då! Här sitter man på nyårsaftons kväll och ska bara in och läsa lite snabbt på din blogg... men jag var tvungen att gå ifrån en stund när jag kom till stycket om mej! Herregud människa, jag sitter här och storgråter! Glädjetårar! Vilka fina ord vännen min!

Jag säger som Robert: ibland kan man tro att vi är gifta med varandra! :)

Vi kommer alltid att vara vänner och du är ett otroligt stort stöd i mitt liv, det känns som om du är den som förstår mej när ingen annan gör det! :)

MASSA KRAMAR! Du är BÄST!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0