Hemma i min lya!!

Nu är jag hemma sen ett par timmar. Nu har det varit varmt och soligt så länge att till och med min lägenhet är olidligt varm. Den brukar vara väldigt sval även på sommaren men inte nu längre.

Igår försökte jag sy på symaskinen som jag fått av min farfar men den fungerar inte till slut så körde jag av nålen och jag fick byta ut den. Sen köpte jag hem symaskins olja och oljade den lite. Idag gjorde jag ett nytt försök med symaskinen men det fungerade iaf inte. Den syr men inte med undertråden och till slut så blev det bara trassel. Efter ett par ggr så gav jag upp orkar inte mer. Jag vill ha en fungerande symaskin detta är andra symaskinen jag fått som inte funkar. Jag vill ju sy fasiken va irriterande nu får jag vänta tills på lördag då kan jag ev låna mammas maskin lite.

Idag har jag jobbat och det var väldigt varmt men roligt.

Idag på förmiddagen skulle jag egentligen ha åkt till soptippen för mina föräldrars räkning men det hade jag helt glömt bort så jag måste göra det imorrn förmiddag istället. Tur att de öppnar tidigt för jag börjar jobba kl 11.30. Ronja ska vara hos mina föräldrar resten av veckan när jag jobbar. Det blir perfekt för Maya ska bo med oss i ca 4 veckor framåt så det är bra om dom är tillsammans.

Just nu sitter jag och kollar på på "Paris Hilton - My new BFF" det är rätt kul faktiskt. Jag har fastnat för den reality showen för att den är händelserik. Jag brukar nte gilla realitytv men amerikanska är roligare än svenska. Jag tittade tidigare på den där serien som Paris Hilton och Nicole Ritchi var med i när de var uta på landet och gjorde bort sig. Vad heter den nu igen??

Undra vart man ska sova inatt två nätter i rad har jag sovit på soffan vilket har resulterat i att jag fått nackspärr inte skönt alls. Sover jag i sängen så får är det kanonvarmt när jag vaknar istället. Det är ungefär pest eller kolera inget är bra alls.

Igår kväll fick jag besök av min mamma och lillasyster. De hade blivit bortkörda ifrån TVn hemma hos sig så de frågade om de fick komma över och kolla på en film. Jag hade filmen hemma så de kom över och vi hade jättetrevligt. Ronja blev som vanligt helgalen och skulle visa upp sina leksaker och leva rövare. Men efter ett tag så gav hon upp somnade. Filmen vi kollade på var "the Pacifier" som ´är lika rolig att titta på varje gång.

Nu måste jag hitta på nått innan jag blir galen av rastlöshet. SEE YA!!
Tessan
2009-07-01 @ 18:39:56
URL: http://studernademamman.blogg.se/

Vad sägs om en flaska vin och lite plugg en kväll V29???

Inte på torsdagen bara för jag ska troligen upp och jobba på fredagen....

Carro
2009-07-01 @ 19:13:08
URL: http://carrobruden.blogg.se/

ha det bra



CArro

Vicky
2009-07-02 @ 06:14:09

Ja nu får det vara nog med värmen! Du har inte kollat om det fel på symaskins chuffören??? Det brukar det vara hos oss, fast då är ju Janne mycket bättre på att sy än jag är.

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0