Dagarna går å går å går...

Jag vet inte vart dagarna tar vägen. Fast hur mycket dag är det egentligen?? Hmmm inte mycket alls enligt mig jag är såååå trött på allt mörker och det blöta tråkiga vädret. Vissa dagar vill man bara gå i ide som björnarna. Tänk va skönt det vore att sova bort hela tråkiga vintern och vakna till våren. Missförstå mig inte nu jag tycker om vintern om det vore en riktig vinter med snö och minus grader och solsken. Det finns inget mysigare än att åka skidor med familjen och vännerna. Det är jätteroligt och herregud va träningsvärk man får men det är såååå kul så det är verkligen värt det.


Min fina present från familjen

I fredags så var gruppen i skolan hela dagen lång och vi kom jättelångt så det känns just nu som att vi är starkt pågång. Vi har kommit på ämnet och det är Mälaren sen brainstormade vi lite runt det igen. Det finns väldigt många spår som man kan komma in på så det gäller att man begränsar oss lagom mycket. Vi jobbade även med att fixa till Tema1 så att vi kan skicka det till lärarna igen. Så nu är vi äntligen klara nu väntar jag bara på att 2 stycken i gruppen ska godkänna det också. Egentligen så skulle jag kunna skicka det nu för 5 st av 7 har godkänt det men ska det vara grupparbete så ska det. Men att få ett godkännande från J som är lite seg på att hitta Blackboard kan vara svårt haha jag får väl smsa henne så hon går in och koilar.


Ronja sittandes i cykelkorgen vi är på väg till K-t för att hämta en bil.



Här är bilen som vi hämtade pappa skulle ha den för att hämta deras nya kök i Nyköping.


Igår så vart jag och mamma firade. Av farfar fick jag en trisslott(ingen vinst:(men det är tanken som räknas) och av faster och hennes familj fick jag chokladstenar. Riktigt häftigt faktiskt. Av Therese så fick jag ett bidrag till nästa stora inköp(det blir ett dubbdäck till som jag har beställt nu) och av M så fick jag ett roligt paket haha med 4 påsar Juleskum godis och en årsförbrukning av kaffe bara påsarna alltså. Jag syr nämligen väskor av kaffeförpackningarna recycling på högnivå. Dagen vart lite stressig då jag lovat att jag skulle ta in hästarna i stallet för att ägarna var i Globen på Stockholm horseshow. Sen så var jag och mamma tvungna att åka och handla mat till kvällen. Vi bjöd på kreolsk gryta a la specialé till huvudrätt och till förrätt blev det räktoast och till efterrätt blev det tårta. Gött värre efter det så var man väldigt mätt i magen.


Närbild på den fina dukningen som jag hade gjort på bordet.



Denna fina tårta är gjord med chokladmousse lager inuti och vispgrädde och choklad spån och hallon utanpå.



Japp det finns faktiskt nått som heter chokladstenar.



Så här ser de ut riktigt coolt gjort och verklighets troget.


Idag har jag varit hemma och tagit det lugnt förutom att jag var tvungen att åka hem till mina föräldrar för att jag hade glömt min plånbok där. Den låg precis där jag trodde att den var. Nu så ligger jag i soffan med Ronja bredvid mig och tittar på tv samtidigt som jag bloggar om min helg.

Senare så ska jag återvända till Bellas värld i New Moon boken. Nu är jag halvvägs i boken och Bella har precis sett de stora vargarna då de jagade bort Lorrant eller va han nu hette.

SEE YA!!!
Jonnah
2009-11-30 @ 00:47:16
URL: http://jonnah.blogg.se/

Ja du, åt helvete med alla grannar! Nu har alla grannar i min trapp förutom 1 stört mig på något sätt. BLÄÄ




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0