trött, tröttare, tröttast

Usch idag har varit en låååång dag. Den började redan kl 5 i morse då det var dags att gå upp och göra sig i ordning. Jag var ju kvar på ön i natt. Sov var något som jag dessvärre inte gjorde i natt. Jag var så orolig att jag skulle försova mig plus att det var kanonvarmt i lillstugan där vi sov 10 st.

Vid kl 5.30 så körde pappa mig över till fastlandet sen var det fullfart i mörkret till stallet där G, Em och C väntade på mig. Klockan var nu 6 usch va tidigt. Vi lastade Acke och sen var det full fart till Helmers Ridcenter i Strängnäs. Vi kom dit rätt tidigt så vi gick runt lite och tittade på banan och lite på anläggningen. Sen passade jag på att äta frukosten som jag tog med mig.

Sen så var det dax för G att starta i 80cm klassen tyvärr så blev det ett stopp på ett hinder så där vart det ingen rosett. Efter det så var det en liten paus och G och Em gick 90cm banan innan det var dagx för start. Denna gång gick det klockrent och felfritt och rosett. De var superbra ridet.

Humlan och Wotis fodervärdar var där och tittade och det var jätteroligt att träffa dem igen. Humlan skulle ha startat men tyvärr så höll han på att tappa en sko så han kunde inte starta.

Efter att G hämtat rosetten en jättefin röd/vit/blå så åkte vi raka vägen hem. Vi var alla väldigt trötta. När vi kom tillbaka till stallet så passade jag på att impregnera ett av Pinnens regntäcken som jag upptäckte läckte i torsdags. Så nu kommer han att vara supertorr nästa gång det regnar.

När jag kom hem så var jag såååå trött att jag la mig i soffan men jag var tydligen inte sååå trött som jag trodde för jag kunde inte somna direkt. Men efter ca en timme så somnade jag en liten stund iaf. Men fortfarande är jag supertrött så plugga är inget som jag gjort idag.

För en stund sen så hade jag besök av mamma, pappa och minsta brorsan. De var ute och rastade hundarna och jag har skrytit(heter det så skryta skröt skrytit???) så mycket över att min lägenhet är sååå välstädad så de ville komma och inspektera. De vart imponerade hihi det hör ju inte till vanligheterna.

Nu ska jag leta på nån bra film i hyllan som jag kan titta på innan jag ska sova. Imorgon blir en tidig morgon de också för kl 7.50 går tåget till Västerås bläää segt värre. Men kul att träffa våran B3 grupp igen. 
jessica
2009-09-28 @ 07:47:07
URL: http://jessisplace.blogg.se/

sv: ska nog iallafall be svärmor som är underköterska att ta en titt på mig nästa gång ja träffar henne. så får vi se vad hon säger.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0