Söndag 100131

Sista dagen i Januari snart börjar sista vintermånaden fy fan va skönt. Idag ska jag försöka mig på att göra flera saker samtidigt. Jag ska först och främst ta en lång promenad i solskenet med Ronja. Vi kommer att ta ett stopp hemma hos mina föräldrar där jag ska klippa Maya eller Wixy. Jag har inte bestämt mig vilken jag ska ta först båda måste klippas. Jag funderar på Maya för hon fryser minst men Wixy ser allmän förskräcklig ut så hon skulle också behöva fixas.

Medan klippmaskinen kyls ner så ska jag läsa på de olika lekteorierna. Jag tror att jag vet vem jag önskar men jag är fortfarande lite osäker. När en av vovvarna är klar ca 4 timmar senare så vet jag inte vad jag ska hitta på. Antagligen gå hem men man vet ju aldrig vad som händer under tiden.

Imorgon ska gruppen träffas kl 10 hmmm undra hur många som kommer. För i helgen va sista tillfället att få spruta 2/vaccinering överhuvudtaget. Jag valt att inte vaccinera mig för jag anser att biverkningarna är alldeles många. Men också så tror jag att jag redan har haft svinis. Det jag inte gillar är när folk säger att jag är oansvarig för att jag inte tagit sprutan. Det gör mig väldigt förbannad. Varför ska jag ta en spruta som ger mig såna biverkningar för? Jag har ett liv att leva jag vill fan inte göra mig sjuk i flera dagar för att vara skyddad i ett år. Nej tack jag har chansar på sjukdomen istället. Svinis har ändå redan muterat så ni vaccinerade har iaf inget skydd mot den "nya svinis". Om jag ev har haft den så är jag skydda en längre tid utan biverkningar som ändå är samma som att ha den.

Sen har vi vinterkräksjukan som ska vara sååå hemsk. Är det nån jäkla tävling på dessa sjukdomar över vem som är värst. Eller är det vi som gör dom starkare för att vi är så rädda för att vara sjuka?? Vissa sjukdomar måste man faktiskt ha för att bli friskare. Man kan inte skydda sig från allt. Enligt mig så är mottot "Lite skit rensar magen" ett bra exempel.

Nä nu har jag inte tid för bloggen för jag ska ut och promenera.

SEE YA!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0