Världens sämsta bloggare=jag

Jag måste världens sämsta bloggare just nu haha jag som lovade att jag skulle skärpa mig och så blir det inte så suck jag borde skämmas. Vad har hänt på sista tiden då? 

Jag har jobbat klart på mitt sommarjobb tråkigt nog men jag kommer nog tillbaka nästa sommar. Jag jobbade den här sommaren på ett helt nytt lag men dom va precis lika härliga som alla de andra lagen jag jobbat på. Jag saknar redan nu gänget på S3 lag 29.

Sen började skolan förra veckan och det började med fullt ös från första föreläsningen. Det va otroligt kul att träffa klasskamraterna igen vi har verkligen blivit ett härligt gäng. Jag går just nu min fjärde termin på lärarprogrammet vilket betyder att jag går andra terminen och sista termin på min inriktning. Den inriktningen jag går heter lek, lärande och utveckling 2 a.k.a. LLU2. Inriktningen som jag går finns bara i Västerås. Jag kanske ska förtydliga att jag går på Mälardalens Högskola som finns både i Eskilstuna och Västerås. Jag kommer att gå de sista 3 terminerna i Eskilstuna.

Även agilityn har börjat igen men den här terminen så är jag både aspirant och kursdeltagare då det bara blev agility träning en dag i veckan. Detta gjorde att jag valde att bara träna med Ronja då hon inte riktigt kräver lika mycket som Ronja. Ronja har haft en svullnad mellan klona på ena framtassen så hon har inte riktigt varit sig själv på träningen men nu är det läkt och hon är samma gamla busunge igen.

I lördags så va det öppet hus och loppis på Vilsta Ridskola och då var jag och Ronja med på agilityuppvisning tillsammans med några andra från SHK Torshälla. Ronja skötta sig exemplariskt så jag tror att vi är kanske är redo för att ställa upp i en hoppklass(agility tävling där man inte har med gungan, balans och a-hindret). Ronja är inte riktigt säker på gungan än så det går inte att vara med i den vanliga än.

Jag har även varit i olika stall 3 st för att hälsa på kompisar och hästar. Jag saknar verkligen hästlivet. Jag va och hälsade på Wotis en snabbis för några helger sen och då fick jag klappa om min lill kille. Gud jag vill ha hem honom nu men jag ska försöka att hålla ut ett tag till. Jag fick med en massa grejer från Wotis så jag har skaffat en dynlåda som jag har ställt i mitt förråd hemma och den är redan proppfull med täcken, schabrak och benlindor. Jag fixar hela tiden med hästgrejerna så dom är i topptrim när plutten kommer hem.

Just nu sitter jag barnvakt till min bff:s barn medans dom är och tittar på en bil. Hoppas att den är nått för dom:D Barnen sover så därför kan jag sitta och blogga under tiden.

Oj nu blev det ett långt inlägg igen:S

SEE YA!!
Emma
2010-09-18 @ 11:34:51
URL: http://emmapalmqvist.blogg.se/

Jag har också varit en dålig bloggare men det är väl inte det viktigaste att man bloggar. Se till att lev livet och gör vad du vill :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0