Bilder från idag!!

Hovbölden sprack upp igår och den kom ut i karleden. Fickan är öppenn uppåt så den måste göras rent varje dag några dagar framöver. Det röda ni ser överst är öppningen och sen är öppningen nedåt lite ytligen ca 1 cm neråt. hålet görs rent med väteperoxid, jodopax och sen läggs det i pencillinsalva i hålet innan allt packeras in för att skyddas mot smuts. All svullnad och hälta är borta och han rör sig normalt igen. Idag fick Wotis komma ut på en promenad med medis. Jag ville inte riskera att han gör några glädjesprång och råkar kasta av medis av misstag. Han är ju en sån sort sist jag var ute på en stubbåker så ruskade han på huvudet och var på väg att göra ett bocksprång men som tur var så kände jag på mig vad han skulle göra så jag hejdade honom innan. Imorgon kanske jag kan upp och skritta han en sväng.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0