Ronjas nya foder!!

Eftersom att Wotis inte får spannmål så varför ska stackars Ronja få äta eländet. Även jag håller mig undan spannmål genom att äta LCHF. Igår var jag till Djurmagasinet och skaffade hem RIKTIG mat till Ronja. Så numera äter hon Vom och hundemat. 
I påsen är det 5 st hamburgare och Ronja ska äta en halv morgon och kväll 
Man kan ju lugnt säga att Ronja gillade maten. Bredvid Ronja så står hennes torrfoder som bara innehåller Lamm och Ris men trist nog så kvarstår hennes rinniga ögon och klåda trorts att fodret är till känsliga hundar så därför får hon numera RIKTIG mat.
Erica
2013-04-29 @ 22:22:57
URL: http://ericahungler.se

SV; Min "stackars häst" blir lätt frusen och blöta blir alla hästar av regnet, så vattentät är inte pälsen. Om det på det också är kallt ute kyls han ned mer och mer. Självklart överlever han utan, men då ser jag hellre till att han inte blir så värst blöt och får behålla värmen i kroppen utan att bli nedkyld av regnet. Jag vet inte vad du har för häst, men fullblod som min är så fryser han lätt, därav täcke :)

Svar: Min häst är ett varmblod som har problem med njurarna och ska helst inte bli kall där. Jag ser till att min häst har mat dygnet runt det hjälper hästen att reglera värmen. De reglerar det mesta av värmen genom halsen så att täcka det med ett täcke är det dummaste man kan göra. En häst fryser inte när den skakar den alstrar värme. Visst klipper man bort och tvättar hästen under vintern så förstör man hästens kroppsegna skydd, men att täcka när man rider också är enligt mig att överdriva. Bättre att ställa den torrt istället och låta bli ridningen.
Camilla

Ponnydressyr - Sara
2013-04-30 @ 21:46:48
URL: http://ponnydressyr.se

Sv: OJ det låter jättehemskt :(

Svar: Ja det var hemskt att gå igenom det är i år 9år sen i augusti. Jag saknar honom fortfarande han tog en bit av mitt hjärta med sig när han försvann :(
Camilla

Ponnydressyr - Sara
2013-04-30 @ 21:49:35
URL: http://ponnydressyr.se

Sv: Oj vad mycket han äter med det är ju bra att dom har så bra tillgång på foder tycker jag med. Min häst får betfor varje dag efter ridning och han är lika pigg med eller utan det! :)

Svar: Det är faktiskt inte så mycket när man tänker på hans storlek. Fråga dig själv om han är lika pigg med betfor som utan så varför ge det?? Mycket socker som stör tarmfloran. Tips är att tvätta betforen när den svällt klart då tar man bort det värsta sockret.
Camilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0