Träna Ferdinand!!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med Wotis men jag funderar på en lite sväng iaf jag hoppas att det är töväder idag också för jag vill verkligen inte ha mer snö nu. Solen skiner ute så jag tror att det kommer bli varmt idag också. Eftersom att det är just töväder så är det rätt så halkigt ute på vägarna så man får välja vart man ska rida då broddarna på bootsen inte är till speciellt stor hjälp. Så fort det är barmark så ska vi damma av transporten och börja träna med hästarna lite mer på andra ställen. Jag hoppas att allt jag gjort för att skapa en inre balans i Wotis att hans stressproblem inte är lika starkt. Jag har sett stora förändringar när jag tränar honom lite hårdare och även rider med sällskap han stressar inte när han kommer efter utan han är mer som Ferdinand för han stannar ibland och "luktar på blommorna". Det betyder verkligen inte att han är slö och trött utan han kan varva ner och stanna upp på ridturen istället för att panikskynda hemåt. Min häst är helt underbar och de som regelbundet träffar honom ser verkligen en skillnad på hans tidigare "jag" och den han är idag. Problem med humör och konstiga rädslor är inte så som hästen är född som den har en inre obalans som gör att hästen mår otroligt dåligt. Att ta tag i Wotis inre obalans är det som hjälpte honom att må så mycket bättre än vad han mådde förut. Harmoni skapas endast med inre balans!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0