Paket på Alyose!!

I paket var det en sändning från Alyose allt är inte till Wotis utan det är till Carolina och min pappa också. 
 
Detta är till Wotis som han får just nu jag valde brännässlor framför alger till Wotis plus att jag ska skörda egna brännässleblad i vår som Wotis ska få så därför får han testa lite nu. Det fick med beröm godkänt krubban var renslickad.
 

Brännässlan ger vid beröring, brännande utslag på huden. Det orsakas av en histaminliknade vätska som finns i nässlans brännhår. Bästa boten mot brännblåsor är att dela stammen på växten och stryka saften på brännområdet.

Blommor och blad innehåller främst rikligt med klorofyll samt Vit A,B och C. Kalcium, magnesium och mangan vilken gör nässlan kraftigt basisk och neutraliserar överflödig urinsyra och mjölksyra.Kiselsyra som stärker bindväven och ökar antalet vita blodkroppar.

Myrsyra som har en infektionshämmande effekt.
Järn som motverkar blodbrist.
Blodsockersänkande och kan därför prövas mot fång och sommareksem.
Roten innehåller ämnen som är urindrivande och motverkar prostataförstoring.

Brännässlan är ett "universalläkemedel" och används:
- Som reningskur
- Mot blodbrist
- Mot prostataförstorning
- Förebygger stenbildning i njurarna
- Mot infektioner främst i urinvägarna
- Mot stelhet i muskulatur och leder
- Mot fång och sommareksem.
- Vätskedrivande och ökar utsöndringen av klor. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0