Dagens hästapass!!

Idag slutade jag tidigt så jag åkte först och shoppade lite sen hämtade jag Ronja innan vi åkte till stallet. Där möttes jag av denna.
Jippi bara att börja jobba.
Efter ca 12 minuter så var den inne i boxen uppepå lastpallarna. Nu kunde jag äntligen gå och hämta in hästarna.
Wotis fter ridturen då vi red en kort sväng bort till Ärsta och tillbaka. Idag vart det rätt måna galoppfattningar då jag försökte få han att ta höger galopp vilket jag vet att han kan men det är nått jag gör för att störa honom så han tar den inte fortfarande. Wotis var superpigg och han ville helst galoppera hela tiden. Nu går det faktiskt att sadla han lite längre bak och sadeln sitter kvar men sadelgjorden matar han fortfarande fram så med en annan sadelgjort och pad samt omstoppning av sadeln så blir det nog superbra. 
 
Efter ridturen fick Wotis avmaskningsmedel så han är redo inför söndagens äventyr. 
Chamilla Magnusson
2013-06-01 @ 10:35:48
URL: http://blandbockerlivetmagin.blogg.se/

Tjenare!
Såg en kommenter du gjort via en annan blogg och blev nyfiken (rent av att vi heter lika ska jag erkänna ;P). Jag har läst några av de översta inläggen (Fram till Caroline gick ner i diket för att äta det godaste gräset) och undrar vad som hänt med Wolits (blev det rätt stavat?) innan du fick ta över honom? För det låter som han haft annan ägare tidigare... Hur har du fått göra för att få honom att lugna sig vid duschning och inte slita sig? Du skriver i detta inlägget något om att sadeln kunnats lägga lite längre bak än innan. Vad har gjort att du inte kunnat det förrän nu? Är det bara Dressyr du rider (ser ut som en sådan sadel på bilden ovan) eller är det mer åt det klassiska hållet som det stod på din nyköpta tröja? Hur länge har du haft hästarna/hästen?

Nu blev det kanske mycket, men hästar gör mig nyfiken (även om jag lagt min egna ridning på hyllan) så jag hoppas inte att du blir för överväldigad av mina frågor :)
Hoppas du får/haft en trevlig helg!

Svar: Hej kul att du hittat hit :D Egentligen så har det nog inte hänt nått med Wotis utan han har tidigare varit otroligt stressad och inte kunnat hantera sig själv samt att han varit väldigt bunden till andra hästar. Hans travkarriär tog stopp pga detta tråkigt nog för han var i övrigt väldigt bra på hemmaplan. Jag har ägt honom sen 2007 och mellan 2006-2007 så var jag medryttare på honom. Under 2009-2011 så var han hos en fodervärd. Han har varit likadan hela tiden så inget konstigt har hänt med honom.
Det som jag gjort annorlunda under det sista året är att jag tagit bort det mesta av kraftfodret(han får bara lite skrammel tillsammans med tillskotten) samt att han får begränsad fri tillgång till grovfoder i småmaskigt hönät dygnet runt när han inte har gräs. Det har gjort honom så mycket lugnare så resten har kommit av detta. Samt mycket ledarskapsträning. Jag rider nog mest mer åt skogsridningshållet med långa tyglar men ibland är det lite kortare tyglar och samlat. Jag har klassisk utrustning men ridstilarna är en salig röra. Tröjan är bara snygg :D Jag har bara en häst och det är Wotis den bruna :D
Camilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0