Vaccination!!

Idag har det skett idag har Wotis fått sin allra första vaccination. Jag har inte vaccinerat honom tidigare av olika anledningar vilket jag kan ta i ett annat inlägg om ni vill veta. Han fick i samband med vaccinationen en b-vitamin spruta direkt i blodet för att han ska lättare återhämta sig av vaccinationen. Han får även äta nyponpulver för att få i sig c-vitamin allt för att boosta hans immunförsvar. 
Wotis står och äter helt ovetandes om vad han ska utsättas för.
 
Eftersom att jag aldrig behövt ta ut veterinär till Wotis så visste jag inte alls hur han skulle reagera av att stickas eller bara träffa veterinären. Men min oro var helt onödig för han reagerade inte av varken b-vitaminsprutan som han fick rakt in i blodet eller vaccinationssprutan. Duktig liten Wotis ryckte inte ens till han stod helt still båda gångerna. Nu är det bara att hoppas att han inte får några biverkningar av vaccinationen. Nu blir det 2 lugna dagar framöver och tempning varje dag. Snart kommer vi att kunna åka iväg med Wotis till olika ställen och träna på att åka transporten. Det är faktiskt enda anledningen till att jag vaccinerar Wotis den dagen han blir pensionär så kommer jag inte vaccinera honom mer. 
MandaS. Med travhästen i hjärtat
2013-10-01 @ 12:03:29
URL: http://www.mandasliv.wordpress.com

Vi vaccinerar inte en av våra pga att hon får såna hemska biverkningar, slutar äta, hög feber osv. Men de är ett medvetet val och hon åker heller ingenstans. De andra två vaccineras även om den ena inte heller åker så ofta :)

Svar: Jag har vägt för och nackdelar med vaccinationen men eftersom att jag inte vill ha några hinder för att åka med honom till olika ställen så vart det vaccination till slut. Biverkningarna är inte att leka med
Camilla

Anonym
2013-10-01 @ 15:27:37

Haha, han är redan pensionär

Svar: Ja från travbanan är han pensionär men ifrån ridningen är han i sina bästa år. Ingen pensionär här inte :D
Camilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0