Nu jäklar fäller hästen!!



När snön äntligen kom så började båda hästarna fälla. Så nu är det vår tycker dom.
Erika Pettersson
2014-02-03 @ 17:46:39
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Min fäller oxå som en tok!
Brukar ha henne klippt mer så här års, men valde att inte klippa om henne en tredje gång o hej o hå vad hon fäller. :P

Svar: Man får ju vårkänslor så fort vinterpälsen börjar trilla av. Våra får vara utan täcken nu när det är töväder för att de ska kunna klia sig och rulla bort pälsen själva. De njuter i massor.
Camilla

Erika Pettersson
2014-02-03 @ 18:58:27
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Raski får vara utan när hon är lös på ridbanan o hon passar alltid på o rulla sig då. :)

vill inte ha henne otäckt ännu eftersom hon inte är fullt påpälsad då hon är klippt ännu, men de har ju växt ut lite.
sen för att hon inte ska bli kall om ryggen eftersom hon haft problem med sitt bäcken o de nyligen är tillrätta så är jag rädd om henne speciellt nu när hon ska ut på foder oxå.

Svar: Ja det förstår jag! Wotis har problem med sin ländrygg när den blir kall ibland. Värme är viktigt på våra pälsklingar. Wotis har problem med sin lever och njurar men nu när han får tillskott så klarar han kylan bättre.
Camilla

Erika Pettersson
2014-02-03 @ 19:20:53
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

SV; Ah va bra. :)
Önskade Raski kunde gått utan sista två timmarna tills insläppet idag, men hon hade sönder sin hage på förmiddagen så hon fick låna hingst hagen och där var de enbart skugga.

I hennes hage hade solen legat på fram tills 16 tiden så då hade hon nog kunnat gå utan, men men :/
hoppas solen tittar fram någon dag snart igen. :)

Svar: Typiskt!!! Håller tummarna att solen hittar tillbaka till er :D
Camilla

Erika Pettersson
2014-02-03 @ 19:25:05
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Ska bli sol på onsdag.
Hoppas jag hinner till stallet under dagen så kanske hon kan få lufta lite utan täcke. :)

Annars såg det mörkt ut på den biten med sol. :/

Svar: Drygt jag la undan Wotis vintertäcke idag så om det inte töar så får han ha fleecefodrat utetäcke istället för det 300gr tjocka vintertäcket.
Camilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0