Valborg!!!

Idag är det eller var det valborgsmässoafton och jag stängde på jobbet så stallet vart så fort jag slutade. Regnet öste ner och jag tänkte fan heller att jag rider en sväng idag men sen kom solen tillbaka. Så snabbt som attan så slängde jag på honom grejerna och stack ut i skogen. Han var jättepigg och framåt och såg lite spöken överallt. Efter skogen så kom vi ut på grusvägen och där lät jag han galoppera på. Jag tränade på att verkligen sitta ner i sadeln och jag var fasiken inte det lättaste på honom. Sen är han alltid lite segare att galoppera när han har bootsen på fram. Men idag så tyckte jag inte att han alls var så seg utan han galopperade på utan problem även om han bröt av när jag försökte samla honom lite. Kanske inte så konstigt då han inte går samlat så ofta plus att jag hade centerhacket på honom idag. 
 
Efter stallet så åkte jag spontant till firandet i min lilla stad iförd ridkläder. Jag hann ju inte hem för att byta för då hade jag helt missat uppträdandet av Valter Kurtsson haha han är ju bara för skön. Efter det följde jag med mina föräldrar hem på en kvällsfika innan jag och Ronja åkte hemåt för att landa i soffan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0