2 långa dagar

Nu har jag inte skrivit på ett tag anledningen är att jag helt enkelt var alldeles för trött igår plus att jag inte kom hem förrän kl 22.

Igår började redan kl 6 på morgonen jag skulle nämligen till Västerås på föreläsning kl 9.15. Det betyder att man måste åka med tåget redan kl 7.52 bläää. Så det vart att åka hemifrån kl 7.00 för att hinna lämna Ronja hos mina föräldrar. Väl framme på skolan så var det en väldigt intressant lektion fast jag var sååå trött så jag lyssnade nog bara på hälften.

Men det som jag gillade bäst var min lärares kommentar att Anna Anka kunde liknas med en passiv Barbie docka haha. Det var såå komiskt tillsammans med hennes gester oh my good så klockrent.

Efter skolan så gick jag och Therese och shoppade i Västerås. Det vart en ny varm tröja, ett linne,  strumpor, kollegieblock, post-it lappar, hårfärg. Så nu känner jag att jag nästan shoppat för mycket denna månad.

Senare på kvällen så följde jag med syrran på agility träningen fast jag var alldeles för trött för det. Men jag tog in Ronja på banan en liten stund. Ronja gick superbra den lilla stunden vi var inne. Vicky var där med och hon tyckte att vi skulle lämna banan hihi. Såg det för bra ut eller hihi jag ska klå henne på träningstävlingen den 8/10. Sist klådde vi henne och Happy med några hundradelar. Jag och Ronja fick 0.49 sek, hon och Happy 0.56 sek sen hade vi båda 10 fel. Men jag VANN iaf.

När vi kom hem så var det tänk att jag skulle åka raka vägen hem men det ville inte vädret för det kom ett monsunregn så jag stannade kvar och tittade på Svenska Hollywoodfruar. Vad ska man säga om dessa hollywoodfruar egentligen vissa av dem är riktigt smarta och andra har riktigt konstiga uttalanden om vissa saker. Men på ett sätt kan jag förstå hur de tänker men ibland så skakar man bara på huvudet.
Efter programmet så bytte vi kanal och vem var det där jo Anna Anka var hos Aschberg. Hon är visst överallt nu för tiden. Hon har verkligen bra självförtroende men det spårade ur totalt när hon sa att hon tyckte att vi svenska kvinnor var alldeles för självständiga och att vårat land skulle bli mer mansdominerat istället. Därför ville hon ge sig in i politiken för att ändra på det. Var det inte hon som ville bli politiker i detta land för att sänka skatten. Mewn om vi sänker skatten till så lite som det är i USA så kommer vägarna se förj***liga ut och inte heller så kommer vi ha så bra sjukvård som vi har nu jag har sett hur landet fungerar. Nej tack det är inget som lockar jag betalar hellre hög skatt.

Idag så har jag varit hemma hela förmiddagen och latat mig fast jag har läst lite i teknikboken dock har jag hälften kvar. På em så åkte jag till Ö&B och shoppade ett svart täcke till Maya hon fick även en reflexväst. Sen hade de rea på hästgrejerna så det blev 2 reflexband och ett par nya ridhandskar(bruna). Sen åkte jag förbi Stens choklad och då var jag bara tvungen att shoppa lite godis. När jag kom till mina föräldrar så testade jag grejerna på Maya och de satt perfekt. Stackars mamma fick reda på att hon förmodligen brutit ett revben så nu måste hon ta det lugnt i 2 månader.

Efter en snabb middag så var det dax för agility träning idag var det Mayas tur. Idag så gick vi till träningen Ronja fick också följa med hon är fortfarande skendräktig. Hon behöver att motion hon kan få tack de som höll i henne när jag höll på och träna Maya. Hoppas att det har gett sig till nästa vecka för Ronja är så jobbig att ha med sig. Hon ska bara till mig hela tiden. Maya var väldigt duktig idag vi ligger nog egentligen ett steg före alla andra men det är så lätt att det blir fel så alla tips är bra tips. Det är så lätt att man kör fast på vissa saker. Tränare L har väldigt bra idéer som fungerar perfekt för Maya. Det är såna där småsaker som att man kan ha med sig en påse med mindre godis som jag kan slänga på backen som hon ska leta efter när hon är uppbunden. Hon blir så lätt skällig och otålig av att vara uppbunden.

På vägen hem så fick vi sällskap av A och Stella och en kompis till henne. Mycket roligare att ha nån att gå med än att promenera själv i mörkret. När vi kom hem till mina föräldrar så tog jag en kopp kaffe inna jag åkte hem. Men innan jag kom hem så tog jag en sväng förbi affären och köpte juice. Jag har cravings för juice just nu alla sorts juice. Men jag får vara glad att det inte är nått onyttigt iaf. Undra vad det blir nästa gång jag har ju tendens att alltid ha nån craving.

Nä nu ska jag ta coh krypa ner i soffan innan det är dax att sova. Imorgon ska vi till faktorimuseet och leka med att göra pappet och smida nått.
jessica
2009-09-30 @ 20:51:08
URL: http://jessisplace.blogg.se/

tackar :)

Tessan
2009-10-01 @ 08:01:43

Ronja får gärna komma och vara i Stenby medans du är iväg med Maya!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0