Min älskade Ronja!!

Ronja är min lilla hund hon är en blandras mellan Bischon Havanais och Jack Russell. Jag hittade henne på Blocket men det visade sig att hon fanns här i Torshälla. Jag va och tittade på valparna och jag hade när jag kom ingen speciell som jag ville ha av valparna men jag hade en önskan och de var att den inte skulle vara alltför vit utan den skulle ha lite färg. När jag kom dit och gick in till valparna så va ingen av valparna tingade utan jag kunde välja vilken jag ville. Alla va såklart jättesöta men det va en som ville vara med mig medans de andra lekte på annat håll och de va min lilla Ronja de. Så man kan säga att hon valde mig. 

Hon är världens sötaste och hon va lika söt när hon va liten bebis Ronja. Här kommer lite bilder på Ronjas uppväxt.



På denna bild så är det Ronja som ligger ner och hennes syster Towa som sitter. Jag skulle egenligen haft en annan bild men den vill inte laddas upp av någon konstig anledning. Jag tror att Ronja och Towa är runt 4 veckor på bilden.



Ronja 6 veckor här har jag tingat henne och det vart 2 långa veckor innan jag fick hämta hem henne. I bakgrunden så sover hennes andra syster Wilma. Kullen va 4 valpar, 3 tikar och 1 hane.



Mattes lilla underverk har fått komma hem. Hon har gillat att sova sen hon va liten bebis. På detta foto är hon 3 månader och 9 dagar.



Samma dag fast här är hon vaken visst är hennes blåa ögon underbara?? Idag är dom bruna men lika vackra som alltid.



Min lilla buse vovve 3 månder och 10 dagar



Mattes busunge nästan 4 månader här har hon blivit ryckt för första gången det var inte meningen att hon skulle bli ryckt så tidigt men en vän till mig testade lite och så såg hon så konstig ut att jag ryckte bort resten så att hon såg "normal" ut.



Ronja i sitt första täcke 30 cm haha idag så slutar det på halva ryggen mattes lilla plutt så söt



Ronja nästan 5 månader hur busig som helst



Ronja nästan 7 månader tillsammans med Wixy på varsinn kudde när Ronja va 6 månder så vart hon sjuk förkyld så det blev en tur till veterinären där hon fick dropp smärtstillande och antibiotika. Sen vart det att hålla henne still i 10 dagar när hon åt medicin så idag så är det täcke på så att hon inte blir sjuk igen mattes lilla "fryslort".



Ronja 8 månader och världens vackraste hund



Ronja 9 månader hon har nu intagit sina berömda sovställningar som hon har än idag:)



Ronja är idag 3 år och ca 6 månader och är världens underbaraste hon min trogna följeslagare, som jag gör allt för att skämma bort hihi:)
Emma
2010-01-18 @ 17:08:02
URL: http://FotoPiruette.bloggsida.se

Finns det något sötare än valpar? Älskar valpar men det är synd att valp tiden tar slut så snabbt.

Kram Emma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0