Öppnad hovböld!!

Igår efter ridturen så hittade jag en hovböld som öppnat sig mellan gammal sula och ny. Jag har inte märkt nått att han skulle haft en hovböld på väg ut så det var bara att rensa lite och ha på lite väteperoxid för att rensa ut lite bakterier. 
 
Det är alltså gropen vid nedre traktstödet som är resterna efter hovbölden. Det är inga flikar kvar eller att det kommit blod så för att hålla det rent så kommer jag ha på väteperoxid ett par dagar samt tvätta rent ordentligt. Det är det som är det bästa med detta är att han inte haft ont eller heller att man behöver gröpa i hoven för att "öppna" en hovböld hästen kan fixa det själv med minimal smärta när blodcirkulationen fungerar som den ska.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0