Min lysmask ehh jag menar häst!!

Så här upplyst var min lille Wotis idag under dagens ridtur i kolsvarta mörkret. Han var helt barfota och vi höll till på grusvägen utan problem. Jag trodde att Wotis skulle vara piggare än vad han var men han var så lugn och stillsam. Jag har inte ridit han på över en vecka utan vi har bara varit ute på promenader och tränat på lina. Men eftersom att de rör sig så mycket i hagen så gör han av med ev överskottsenergi där. Han var underbart fin i munnen jämtfört med ridskolehästen jag red i fredags.
 
Kan ni fatta att min häst varit ett "ånglok" i munnen inte ens skarpaste bettet fick han att stanna och nu är det som att hålla i gummisnoddar och han lyssnar på små små tygeltag. Det är jag och han som börjat om från början och han har fått läka i mun och nacke. Tur att vi kom på andra tankar och kunde ta oss ur den där onda spiralen neråt. Nu kan allt bara bli bättre och bättre.
 
Älskade underbara häst!!
Erika Pettersson
2013-10-30 @ 08:58:20
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Bra med mycket reflexer :)

Svar: Ja det är otroligt viktigt med mycket och bra reflexer när man är ute i mörkret.
Camilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0