Behandlad av kiropraktor idag!!

Idag var det Wotis tur att få behandling. J tog ut kiropraktor till Carolina så då passade jag på att låta Wotis få sig en koll också. Han hade inga stora konstigheter han var lite "svampig" i ländryggen som han fick lite behandling för för att sätta fart på det. Sen var det lite stelt i bogen mer i höger vilket jag misstänkt eftersom att jag upplever att han är stelare i höger varv än vänster. Sen var det ju det med att han ser ut som han gör i sitt raka kors osv. Han har inte ont i ryggen men har är liksom svullen där så han fick akupunktur där dels för att sätta fart på njurarna som har en meridian punkter i ländryggen samt för att få igång hela partiet. Jag säger återigen att han har inte haft ont där men nått har det varit eller nått behöver lite koll. Under tiden nålarna satt i så fick han även laserbehandling. Efter det så vart det knakeliknak i ryggen och bogarna han diggade inte att puttas åt sidan han stretade emot rätt bra. Han har under hösten musklat på sig i manken och jag har regelbundet stretchat ryggen på honom och kiropraktorn gjorde likadan stretching på honom nu plus lite till som gjorde att det knakade till där också. Överlag så tyckte hon att han var i väldigt fint skick trots mysko kroppsform och en ålder på 18 bast. Han var lite skeptiskt till om han gillade lasern eller inte men efteråt så såg han ut så här.
Helt slut med andra ord. Han skulle hållas varm ett par dagar så därför åkte halstäcket på samt ett ulltäcke under fleecefodrade regntäcket. Han lär vara svettig under det(iaf där sadelgjorden brukar sitta) men iaf varm över rygg och bog. Han är nöjd med sin behandling och jag kommer att fortsätta stretcha hans rygg känns bra att det inte var några stora problem han hade utan det var mer gammeln han är ju trots allt 18år eller ja 17,5 år.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0