Svar på kommentar!!!

Erica

Hur kommer det sig att du ger dom örter ? :) 
Nyfiken eftersom jag läst på lite om olika saker åt min, men är skeptisk till o ge när jag inte är 100% säker på vad det är och vilka effekter de ger. 

Vill ju inte ställa till någon skada eller så. 
Ibland tipsar ju folk om saker, men svårt o avgöra om det är bra eller inte. :P

SVAR!!
Gurkmeja ger jag som utrensning(framförallt renar den levern) och det är i vissa fall avmaskande när masken är aktiv. Om hästen har bruna ögonvitor så är levern i obalans. När jag ger gurkmeja så ger jag inga andra örter för gurkmeja tar bort effekten av de andra örterna. Ringblomma är bra för att få bort Candida i tarmarna det är det som orsakar bl.a. strålröta och Candida göds av socker därav att jag inte ger stora mängder kraftfoder. Wotis är extremt sockerkänslig så han får foder likt en fånghäst. Björkblad ger jag för att få fart på njurarna och maskros är också det bra för njurarna och är även urindrivande då jag tyckt att han kissar lite lite när han kissar. Nu kissar han normalt igen. Under vissa perioder så har jag även gett Pau D'arco för det renar också kroppen och hjälper även mot Candida. Plus att hästarna älskar sitt Pau D’arco thé.

Jag ska ta och skriva inlägg om alla de örterna som jag ger till Wotis och vad de är bra till mer än de jag nämnt ovan.

Erika Pettersson
2014-01-23 @ 15:15:27
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Då har jag fått svar. :)
Raski får foder likt en fånghäst oxå så hon ska ju heller inte äta socker eller så.

Vart köper du Pau D'arco ?
Har fått de tipset o ge Raski de, men kollat i hälsokost butiker i stan men de säljer de inte. :S

Har googlat, men önskar att jag slapp beställa hem de utan kan köpa de här. :)

Svar: Jag köper Pau D'arco i en hälsokostbutik i centrala Eskilstuna. Men vet att det finns att köpa på shopping4net.se de levererar snabbt hem och är tillförlitliga.
Camilla

Erika Pettersson
2014-01-23 @ 15:41:27
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

SV; okej ska kolla där, tack :)

Svar: Hör av dig om du inte hittar så kan jag hjälpa dig att få tag på Pau D'arco.
Camilla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Camillasss

Bloggen om mig och min ridtravare Wotis!!

RSS 2.0